Khamis, 12 Februari 2009

Tukar dan Tukar Lagi

Menukar template sejak semalam. Juga sejak beberapa minggu yang sudah. Melakukan perkara atau kerja yang kita tidak ada kemahiran mengenainya akan menuntut waktu yang begitu panjang. Dari dua column, tukar kepada tiga. Rupa-rupanya setelah column jadi tiga, pun masih mahu ditukar lagi. Tukar juga. Tukar lagi sehingga hilang terus wajah asal.

Cuma saja yang masih sama, ia masih template untuk blog dan isinya atau widget yang ada masih hampir sama kerana ada yang dikekalkan dan ada yang dilupakan terus kerana langsung tidak sesuai diguna pakai di dalam template yang berwajah baru. Senyuman pun mula terukir. Seolah-olah kerja itu sudah berakhir.

Jadi, bolehlah diteruskan dengan mengisi catatan demi catatan. Ditenung dan direnung dari atas sampai ke bawah. Sampai di bawah, ada juga cacatnya. Mahu membetulkan tidak tahu. Pencarian diteruskan lagi. Akhirnya, mungkin juga pengakhiran yang sementara... template inilah jadi pilihan. Berlatar belakang biru. Perkara yang tidak begitu mengecewakan kerana template ini ada tiga column.

Template yang diberi nama Blue ini ditemui di sini. Saya dapati, ada di antara pengunjung budiman yang tiba ke Menelusuri Ilham ketika sedang dalam pencarian seperti yang pernah saya lalui dan mungkin juga pengunjung itu, anda. Oleh yang demikian, lebih baik dinyatakan terus dari mana template ini berasal. - Februari 22, 2009

Ini cuma menukar template. Kalau yang ditukar dan diubah itu adalah jasad yang dipinjamkan ALLAH SWT...akhirnya siapa atau apa yang dapat membantu kita untuk kembali?

Tiada ulasan: