Sabtu, 14 Februari 2009

Sepuluh Yang Pertama

Yang Pertama

Ketika baru mengenal huruf, mula-mula kita diajar angka satu hingga sepuluh. Angka-angka itu boleh disebut dan dihafal dengan mudah dalam masa sehari. Untuk memahami setiap angka, tempoh sehari seakan tidak mencukupi. Kita memerlukan masa lebih dari itu. Saya mengucapkan terima kasih kepada kalian kerana sudi mengikuti Menelusuri Ilham. Memang sejak awal lagi telah terniat untuk membuat satu entri khusus setelah bilangan sahabat yang mengikuti blog ini mencecah angka sepuluh. Terima kasih ini saya tujukan buat abdnaddin, LittleMike, AragangTandik, Hasyuda Abadi, KABASARAN, JONK, NONG, Cikgu Mohd. Isa bin Abd. Razak, Nazri Aldusuni dan Pie. Kini Sdr. Hasyuda Abadi telah memiliki sebuah laman khusus untuk memperjuangkan bahasa dan sastera iaitu Gerbang Hasyuda Abadi. Jika anda ada sesuatu untuk disuara atau dikongsi bersama, silalah ke sana dan sudi-sudikanlah mendaftar sebagai ahli.

Terima kasih sekali lagi buat kalian kerana sudi mengikuti Menelusuri Ilham. Juga terima kasih kerana menerima saya seadanya sebagai aranam.


Warna-Warni Insan

Di bawah label ini, selain kalian yang mengikuti blog, turut saya masukkan pautan ke blog Hafizah Iszahanid, Lenny Deen Erwan, dan Saudara Marsli N.O. Semoga kita beroleh manfaat.

Di sini
kita berjuang
mengusir derita
mengusir sengsara
yang terpendam
di dalam diam
yang tersembunyi
di dalam nyata.

Yang benar ditegak
Yang batil dilumpuh
Demi jalanNya yang lurus dan abadi.

2 ulasan:

NONG berkata...

Hari ini..
siapakah yang tidak merasa bahagia
bertemu teman2 di alam maya.
Hari ini..
siapakah yang tidak mensyukuri
berkongsi cerita walau tak bersua.
Hari ini..
Sesiapa pun merasa bahagia bila rintihan telah terluah biar pun sekadar melalui bicara tanpa suara.

aranam berkata...

NONG
Terima kasih untuk segalanya.