Ahad, 22 Mac 2009

Namaku M.I.

Namaku M.I.
Inilah kisahku.

Tika aku bermula
Di gelanggang ini
Segalanya bermula dari sifar
Pencakku serba onar.

Kerana bermula dari sifar
Kekadang langkahku serba tak kena
Memang sahih tiadalah gerakku bernama
Langkah gelombang dua belas.

Suaraku pula
Kekadang timbul kekadang tenggelam
Pabila sesekali aku menutur kata
Yang kedengaran hanyalah
Suara-suara sumbang.

Kekadang sengau
Kekadang serak
Kekadang garau
Kekadang gagap
Tidak kurang juga
Nyaring membingit.

Namun kuteruskan jua
Berada di tengah gelanggang ini
Walau pencakku tidak sempurna
Walau suaraku sumbang bergema.

Aneh menyentuh tangkai kalbuku
Di sekitarku dapat kutangkap
Ada suara yang mahu aku terus
Berpencak di sini
Ada suara yang ingin aku terus
Bertingkah di sini
Pada ketika lelahku menyapa.

Andai silap langkah kuatur
Andai aku laksana menyumbar
Andai aku laksana bersawala
Tidak sesekali niatku begitu.

M.I namaku
Tiada niatku menyinggung rasa
Sesiapapun jua dengan sengaja.

2 ulasan:

Nissa' Yusof berkata...

semoga di setiap langkah
ada rahmat menjengah :)

aranam berkata...

Nissa' Yusof

Terima kasih kerana sudi singgah di sini dan menitip doa buat saya.

Sudi-sudikanlah berkunjung selalu...:)