Khamis, 18 Disember 2008

Ibu, Aku Ini Anak Kecilmu

Ibu
Aku ini anak kecilmu
Aku inilah yang kau nanti
Aku inilah yang kau kata permata jiwamu
Aku inilah yang kau kata buah hatimu

Ibu
Kukira aku ini berharga bagimu

Tetapi

Dalam kesibukanmu memenuhi keperluan dan kehendak
Yang kulihat kian hari kian menuntut waktumu
Aku kau kirim ke sini
Di sini aku belajar merasa
Di sini aku belajar mengenal
Di sini aku belajar menilai

Aku mendamba belaian kasihmu
Aku mendamba senyuman tawamu
Aku mendamba pujukan mesramu

Ibu
Aku ingin bersamamu
Aku ingin dekat denganmu

Kerana
Kelak aku jua akan dewasa
Kelak aku akan pergi jauh
Kelak kita jarang bersua

Rebutlah ibu
Rebutlah peluang ini
Sekaranglah waktunya
Kau mendekatkan aku di hatimu
Kau mendekatkan aku di jiwamu

Walau nanti kita terpisah jauh
Kau tetap di hatiku
Kau tetap di jiwaku.

Tiada ulasan: