Khamis, 9 April 2009

TAHNIAH!

Tahniah, buat seluruh barisan kabinet baru negara Malaysia. Antaranya, empat menteri dari Sabah.

Mereka ialah Menteri Perusahaan, Perladangan dan Komoditi, Tan Sri Bernad Dompok; Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Shafie Apdal; Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Dr. Maximus Ongkili dan Menteri Luar, Datuk Anifah Aman. - Utusan


Salah seorang dari mereka berempat, pernah mengatakan ini kepada saya,

"Jaga ******* baik-baik. Dia baik itu."


Kata-kata seperti di atas, amat jarang ditujukan kepada saya. Lebih-lebih lagi diungkapkan oleh seorang yang baru saja ditemui, pertama kali. Saya mampu mengingatinya dengan mudah, bukan semata-mata kerana kata-kata tersebut telah diungkapkan oleh seorang menteri tetapi kerana kelangkaan itulah sebenarnya.

Amat langka terutama bagi diri saya secara peribadi menerima nasihat sedemikian dari insan yang baru dikenali, pada ketika itu. Lebih-lebih lagi penilaian beliau terhadap insan yang dimaksudkan sama seperti apa yang saya sedia maklum.

Dengan tidak perlu bersusah-payah menjemput, beliau sudi berkunjung ke rumah kami, dan kami menjamunya dengan hidangan makan malam yang seadanya. Saya memilih untuk tidak menyebut sebarang nama.

TAHNIAH daripada kami sekeluarga sekali lagi untuk beliau yang saya maksudkan. TAHNIAH juga kepada keluarga beliau kerana sentiasa memberi sokongan padu untuk setiap langkah beliau mencurah bakti kepada rakyat dan negara. Semoga dipermudahkan segala urusan demi agama, bangsa, dan negara Malaysia yang amat kita cintai.

Tiada ulasan: