Khamis, 27 Oktober 2011

Burung Kecil

PMA

Ada sedikit novel dalam simpanan saya sejak sekian lama. Sudah sekian lama saya mahu menambah nilai ke atas semua buku yang saya ada. Hanya saja saya belum nampak cara yang sesuai kerana banyak 'jalan yang sedia ada, saya tutup rapat' sehingga menyebabkan semua idea yang muncul di benak nampak mustahil untuk dilaksanakan. Novel-novel berkenaan lazimnya hanya sekali saya baca. Kemudian, saya simpan dan pandang sahaja. Pustaka Mini Aranam (PMA). Sewa dan baca. Buat masa ini, memikirkan tentang PMA sahaja mampu bikin hati saya berbunga-bunga. :)





Burung Kecil

Beberapa bulan sudah, ada seekor burung kecil yang suka mendekati kereta saya.  Burung kecil itu hanya datang bertandang pada waktu pagi. Selepas beberapa bulan tidak menampakkan diri, beberapa hari sudah dia datang lagi. Bercermin. Entah kenapa sebelum ini, burung kecil itu menghilang. Mungkinkah merajuk dengan burung kecil di cermin yang jadi 'teman' bergurau'? Apapun, saya terhibur melihat gelagat burung kecil itu. Saya masih belum berjaya menangkap gambar burung kecil itu menggunakan kamera yang bagus.


~ Selamat Menyambut Aidil Adha ~


Tiada ulasan: